ארה"ב מעניקה לסמסונג 6.4 מיליארד דולר לייצור שבבים בטקסס

המטרה היא להגביר את ייצור השבבים בארה"ב, להפחית את התלות בסין ובטייוואן ולשפר את הביטחון הלאומי.

ממשל ביידן הודיע ​​על השקעה משמעותית של עד 6.4 מיליארד דולר במענקים לסמסונג להרחבת ייצור השבבים במרכז טקסס כחלק מהמאמצים לחזק את ייצור המוליכים למחצה המקומי. מימון זה, שהוקצה במסגרת חוק השבבים והמדע לשנת 2022 , נועד להגביר את ייצור השבבים עבור מגזרים קריטיים כמו תעשיות תעופה וחלל, הגנה ותעשיות רכב, ולהגביר את הביטחון הלאומי, על פי גורמים בממשל. המהלך משקף דחיפה אסטרטגית להחזרת ייצור השבבים החדיש לארצות הברית, המסמנת התפתחות מרכזית בתעשיית המוליכים למחצה, כפי שהדגישה היועצת הכלכלית הלאומית של הבית הלבן, ליאל בריינארד.

קבלת המענקים הללו על ידי סמסונג ממצבת אותה כמקבלת השלישית בגודלה במסגרת תוכנית Chips Act, אחרי אינטל ו-TSMC. מטרת העל של חוק השבבים היא להפחית את ההסתמכות על ייצור מוליכים למחצה בסין ובטייוואן, לאור הירידה בנתח השוק העולמי של ארה"ב במגזר זה לאורך השנים. מחוקקים העלו חששות לגבי תלות יתר ב-TSMC המבוססת בטייוואן, בהתחשב במתיחות גיאופוליטית עם סין על רקע מעמדה של טייוואן.

הסובסידיה תתמוך בהקמת שני מתקני ייצור שבבים, מרכז מחקר ומתקן אריזה בטקסס, שיספקו תשתית קריטית לתוכניות ההרחבה של סמסונג. שרת המסחר ג'ינה ריימונדו אישרה כי השקעות אלו יאפשרו את צמיחתו של מתקן המוליכים למחצה של סמסונג באוסטין, טקסס, תוך התאמה עם שאיפות רחבות יותר להוביל בייצור מוליכים למחצה, אריזה מתקדמת, מחקר ופיתוח.

עד סוף העשור, סמסונג מתכוונת להשקיע כ-45 מיליארד דולר בבנייה והרחבת המתקנים שלה בטקסס, מה שמציג מחויבות משמעותית לחיזוק יכולות המוליכים למחצה בארה"ב.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות